analgetika

Anopyrin

Anopyrin se v menších dávkách používá jako doplněk standardní terapie při infarktech a mozkových příhodách. V těchto případech se využívá protisrážlivého účinku a tím vzniku krevních sraženin v tepnách. Běžně se tento lék užívá při chřipce a nachlazení. Tlumí bolest a snižuje teplotu. Je možné ho také užívat na bolest hlavy, zubů a kloubů i při bolestech páteře.(lék bez předpisu)

Aspirin

Aspirin tlumí bolest a snižuje zvýšenou tělesnou teplotu. Je to jeden z klasických léků používaných proti bolesti různého původu, proti horečce a zánětům. Užívá se při bolestech hlavy, zubů, svalů, kloubů, menstruaci, při zánětech kloubů, při nachlazení a chřipce ke snížení horečky a úlevě od bolesti. Po poradě s lékařem je možné aspirin užívat i při zánětlivých onemocněních kloubů.(lék bez předpisu)

Ataralgin

Ataralgin je lék působící proti bolesti. Jeho hlavní složkou je paracetamol, guaifenezin a kofein. Užívá se při bolestech hlavy, zubů, kloubů, při chřipce a nachlazení (snižuje tělesnou teplotu). Další účinná látka obsažená v tomto léku, zvyšuje protibolestivé účinky paracetamolu, působí proti duševnímu napětí a ulehčuje vykašlávání. Ataralgin obsahuje kofein, který zvyšuje aktivitu organismu a odstraňuje pocity únavy. Přípravek účinkuje cca 4 hodiny.(lék bez předpisu)

Brufen

Brufen je lék snižující horečku, tlumící bolest a působící proti zánětům. Používá se u bolestí zad, kloubů, hlavy, zubů, při bolestivé menstruaci, po poradě s lékařem také u revmatických onemocněních kloubů, při kterých pomáhá proti příznakům zánětů a ranní ztuhlosti. Bez porady s lékařem není dobré užívat Brufen déle než týden vzhledem k negativním nežádoucím účinkům, zejména žaludek.(lék bez předpisu)

Coldrex

Coldrex působí proti bolestem hlavy, kloubů, snižuje horečku, tlumí kašel a bolest v krku, uvolňuje ucpaný nos, dýchací cesty a dodává tělu vitamín C. Používá se tedy zejména při chřipce a nachlazení a to buď ve formě tablet nebo sáčku s práškem rozpustným ve vodě.(lék bez předpisu)

Ibalgin

Ibalgin zmírňuje bolest a zánět. Užívá se k léčbě zánětlivých a degenerativních onemocnění kloubů, k léčbě mírných bolestí a snižování horečky u chřipkových stavů. Je vhodný k léčbě mírných bolestí, jako např. menstruačních bolestí, bolestí hlavy, zubů a zad. Není vhodné tento lék užívat současně s jinými protizánětlivými léky.(lék bez předpisu)

Ibu-Hepa

Tento lék ve formě gelu, se vtírá do kůže k potlačení revmatických i nerevmatických zánětů a při bolestech pohybového aparátu. Tlumí zánět, mírní otok a působí proti bolesti. Je vhodný k použití po úrazech, při zhmoždění, vyvrknutí kloubů. Může být doporučen k léčbě povrchových zánětů žil. Nesmí se dostat do otevřených ran.(lék bez předpisu)

Mexalen

Mexalen je k dostání ve formě tablet a čípků. /činnou látkou je paracetamol. Užívá se k léčbě bolesti hlavy, kloubů, menstruačních bolestí a bolestí zubů. Užívá se také ke snížení teploty a při nachlazení nebo chřipkových stavech. Není vhodné ho užívat současně s jinými léky obsahujícími paracetamol.(lék bez předpisu)

Modafen

Modafen je protizánětlivý lék obsahující účinné látky ibuprofen a pseudoefedrin. Pseudoefedrin působí na sliznice horních cest dýchacích, kde zmírňuje otok. Modafen se užívá k léčbě nachlazení a chřipkových stavů, ke zmírnění bolesti hlavy, kloubů a celého těla, snížení horečky a uvolnění dýchacích cest při rýmě a zánětech nosohltanu.(lék bez předpisu)

Nalgesin

Nalgesin působí proti bolesti, zmírňuje zánět a horečku. Hlavní účinnou látkou je naprošen. Je vhodný k léčbě mírné až střední bolesti hlavy a migrény, při bolestech kloubů a svalů, zad, při menstruačních bolestech, bolestech zubů a po operačních výkonech.