Zobrazit téma - Lehký otok malíčku po zlomenině metakarpu

Lehký otok malíčku po zlomenině metakarpu

Lehký otok malíčku po zlomenině metakarpu

Příspěvekod Milan U. » čtv říj 04, 2012 10:58 am

Dobrý den,
v polovině srpna jsem si zlomil 5. metakarp na pravé ruce, tentýž den jsem navštívil lékaře a následujících pět týdnů jsem měl malíček zafixován (kontrola proběhla po týdnu od úrazu, další za dva týdny, kdy došlo k přesádrování do fyziologické polohy).
Minulý týden byla sádra sejmuta, kvůli pomalejšímu hojení mi bylo doporučeno nosit na noc zbytek sádrového obvazu, další kontrola mě čeká koncem příštího týdne, pak by měla následovat i RHC.
Ruku jsem hned po sundání sádry začal procvičovat, dnes už nemám téměř žádné problémy s pohybem v zápěstí (jen lehkou ztuhlost po probuzení, ale každým dnem je slabší), malíček se též každým dnem lepší v pohybu v základním kloubu pod místem zlomeniny (omlouvám se za laický výraz).

Na malíčku mám bohužel stále slabší otok, první dva dny po sundání sádry jsm bolest při rozcvičování přisuzoval ztuhlosti, proto jsem ho i procvičoval a snažil rozhýbat. V teplé vodě jsem byl schopný malíček ohnout téměř úplně (bolest jsem cítil, dala se vydržet), několik minut po vyndání z vody jsem ho byl schopen ohnout opět jen částečně, dále jsem cítil bolest. Že se nejedná o ztuhlost, ale o otok, mi došlo až třetí den od sundání sádry, proto jsem prst předtím rozcvičoval, což byla asi chyba. Začal jsem si prst mazat Dolgitem (3x denně) a po poradě v lékárně jsem si zakoupil Heparoid, kterým mažu prst také 3x denně, provádím cvičení, které zde doporučujete v sekci Rehabilitace prstů ruky (masáže prstu, tlakové masáže) a procvičuji ho jen v rozsahu kdy necítím žádnou bolest. Otok neustupuje, nezdá se mi, že by se stav lepšil (ale ani se nehorší).