nesteroidní antirevmatika

Modafen tablety

Modafen je lék složený ze dvou účinných látek, ibuprofenu a pseudoefedrinu. Ibuprofen působí proti bolestem, tedy jako analgetikum a protizánětlivě, jak antiflogistikum, snižuje horečku – antipyretikum. Druhá léčivá látka snižuje otok sliznice horních cest dýchacích (dekongescens). Modafen se užívá při nachlazení, bolestech v krku, při rýmě. Potlačuje chřipkové stavy – bolesti hlavy, kloubů, akutní zánět nosohltanu, zánět Eustachovy trubice (pocit zalehlého ucha).(lék na předpis)

Monoflam čípky

Monoflam patří mezi nesteroidní antirevmatika, analgetika, antiflogistika, tzn. látka tlumí bolest, projevy zánětu a horečku. Čípek se aplikuje do konečníku a tím je dosaženo nejvyšších hladin léčivé látky v plazmě po 30 minutách. Nezávisle na funkci jater a ledvin je doba, za kterou tělo vyloučí polovinu užité dávky v přípravku přibližně 2 hodiny. Monoflam je určen k léčbě akutních i chronických kloubních zánětů, k léčbě znehybňujícího zánětu – Bechtěrevovy choroby, k léčbě bolesti zad jako je ischias, ústřel či bolest v oblasti krční páteře.

Mydocalm tablety

Mydoclam se užívá při různých neurologických poruchách, které vyvolávají zvýšené napětí až křečovité ztuhnutí kosterního svalstva.(lék na předpis)

Myolastan tablety

Myolastan se užívá u stavů se zvýšeným svalovým napětím, bolestivých či omezujících pohyblivost (bolestivé stavy související s onemocněním páteře a kloubů, rehabilitace po operacích na kloubech či páteři, po mozkové obrně a cévních mozkových příhodách, po úrazech končetin a páteře. Účinná látka tetrazepam, obsadí určitá vazebná místa v mozkové tkáni o ostatních tkáních těla a způsobí napětí kosterního svalstva. (lék na předpis)

Adrovance tablety

Tento lék obsahuje dvě léčivé látky, kyselinu alendronovou a cholekalciferol, který známe jako vitamin D3. Alendronát zabraňuje úbytku kostní hmoty, ke kterému dochází u žen po přechodu (menopauze) a pomáhá kostní hmotu obnovovat. Snižuje riziko zlomenin páteře a kyčle. Vitamin D je základní živina, nutná pro vstřebávání vápníku a udržování zdravých kostí. Organismus dokáže vstřebávat řádně vápník z potravy pouze tehdy, pokud má dostatek vitaminu D. Tento vitamin obsahuje jen velmi málo potravin. Jeho hlavním zdrojem je pobyt na slunci v létě, kdy se tvoří v kůži.

Nimesil tablety

Nimesil je nesteroidní protizánětlivý léčivý přípravek tlumící bolest. Používá se k léčbě akutní bolesti, k léčbě bolestivé osteoartrózy a při menstruačních bolestech.(lék na předpis)

Almiral gel

Almiral Gel je chladivý gel, určený k zevnímu použití. Užívá se ke zmírnění zánětlivých onemocnění měkkých tkání (šlach, svalů). Působí proti bolesti, otokům a zánětům. Často se aplikuje při pohmoždění, podvrtnutí nebo vykloubení. Využívá se k léčbě po úrazech (záněty svalů a kloubů) a při revmatismu. (volně prodejný lék)

Olfen gel

Olfen gel zmírňuje zánět a působí proti bolesti. Používá se k léčbě zánětlivých a degenerativních onemocnění kloubů, zánětů šlach a k poúrazové léčbě pohybového aparátu. Nesmí se použít do otevřených ran a na porušenou kůži.(lék volně prodejný)

Almiral tablety

Účinnou látkou tohoto léku je Diklofenak, který má protizánětlivé účinky. Almiral se užívá k léčbě akutní bolesti způsobených revmatoidní artritidou, osteoartritidou, akutní bolestí zad, akutní dny, u bolestí ledvin (např. při ledvinových kamenech), u akutního traumatu a při pooperačních bolestech.(lék na předpis)

Purinol tablety

Purinol obsahuje léčivou látku alopurinol, která zabraňuje tvorbě kyseliny močové v organismu, což vede ke snížení její hladiny v krvi a moči. Důsledkem zvýšené hladiny kyseliny močové mohou být záchvaty dny (primární dna), které se vyznačují bolestivými záněty kloubů. Účinná látka alopurinol působí preventivně proti těmto záchvatům, redukuje jejich počet a snižuje zároveň riziko poškození ledvin a riziko vzniku ledvinových kamenů, které bývá s tímto onemocněním spojeno.

16.01.2016

Ve dnech 10.-12. 2015 proběhlo v Orlandu na Floridě celosvětové sympozium zabývající se moderními trendy v operacích endoprotéz kolenních, kyčelních a ramenních kloubů. Tohoto sympozia se zúčastnil i garant těchto webových stránek doc. MUDr. Jaroslav Pilný, Ph.D., který měl možnost sledovat vystoupení předních světových odborníků věnujících se problematice náhrad kloubů. Setkání bylo velice podnětné a jeho závěry bude moci realizovat na svém pracovišti.

24.12.2014

Vážení návštěvníci webových stránek ortopedie-traumatologie.cz,
Vzhledem k mému odchodu do Nemocnice Nové Město na Moravě se mění i způsob objednávání k operacím a ambulantnímu vyšetřením.
Pacienti, které jsem již vyšetřil a určil typ operace, se mohou objednávat na mailové adrese pilny@ortopedie-traumatologie.cz, kde jim navrhnu termín operace a pošlu informace k přijetí.
Pacienti, kteří nebyli ještě vyšetření, se mohou objednávat do ambulance na telefonním čísle 566683203, kde jim sestra určí termín vyšetření.

S přáním všeho dobrého v novém roce