nesteroidní antirevmatika

Adrovance tablety

Tento lék obsahuje dvě léčivé látky, kyselinu alendronovou a cholekalciferol, který známe jako vitamin D3. Alendronát zabraňuje úbytku kostní hmoty, ke kterému dochází u žen po přechodu (menopauze) a pomáhá kostní hmotu obnovovat. Snižuje riziko zlomenin páteře a kyčle. Vitamin D je základní živina, nutná pro vstřebávání vápníku a udržování zdravých kostí. Organismus dokáže vstřebávat řádně vápník z potravy pouze tehdy, pokud má dostatek vitaminu D. Tento vitamin obsahuje jen velmi málo potravin. Jeho hlavním zdrojem je pobyt na slunci v létě, kdy se tvoří v kůži.

Nimesil tablety

Nimesil je nesteroidní protizánětlivý léčivý přípravek tlumící bolest. Používá se k léčbě akutní bolesti, k léčbě bolestivé osteoartrózy a při menstruačních bolestech.(lék na předpis)

Almiral gel

Almiral Gel je chladivý gel, určený k zevnímu použití. Užívá se ke zmírnění zánětlivých onemocnění měkkých tkání (šlach, svalů). Působí proti bolesti, otokům a zánětům. Často se aplikuje při pohmoždění, podvrtnutí nebo vykloubení. Využívá se k léčbě po úrazech (záněty svalů a kloubů) a při revmatismu. (volně prodejný lék)

Olfen gel

Olfen gel zmírňuje zánět a působí proti bolesti. Používá se k léčbě zánětlivých a degenerativních onemocnění kloubů, zánětů šlach a k poúrazové léčbě pohybového aparátu. Nesmí se použít do otevřených ran a na porušenou kůži.(lék volně prodejný)

Almiral tablety

Účinnou látkou tohoto léku je Diklofenak, který má protizánětlivé účinky. Almiral se užívá k léčbě akutní bolesti způsobených revmatoidní artritidou, osteoartritidou, akutní bolestí zad, akutní dny, u bolestí ledvin (např. při ledvinových kamenech), u akutního traumatu a při pooperačních bolestech.(lék na předpis)

Purinol tablety

Purinol obsahuje léčivou látku alopurinol, která zabraňuje tvorbě kyseliny močové v organismu, což vede ke snížení její hladiny v krvi a moči. Důsledkem zvýšené hladiny kyseliny močové mohou být záchvaty dny (primární dna), které se vyznačují bolestivými záněty kloubů. Účinná látka alopurinol působí preventivně proti těmto záchvatům, redukuje jejich počet a snižuje zároveň riziko poškození ledvin a riziko vzniku ledvinových kamenů, které bývá s tímto onemocněním spojeno.

Apo-Allopurinol tablety

Tento lék obsahuje léčivou látku alopurinol, která snižuje rychlost jistých chemických reakcí v těle. Snižuje koncentraci kyseliny močové v krvi a v moči a tím usnadňuje vyplavení solí kyseliny močové z tkání. Lék se užívá k léčbě dny.(lék na předpis)

Recoxa tablety

Recoxa obsahuje léčivou látku meloxikam, který tiší bolest a potlačuje zánět. Lék je určen ke krátkodobé léčbě příznaků spojených s bolestivým vzplanutím osteoartrózy a dlouhodobé léčbě příznaků některých zánětlivých revmatických onemocnění (revmatoidní artritidy a ankylozující spondylitidy).(lék na předpis)

Artrodar tablety

Tento lék obsahuje léčivou látku diacerein. Je určen k dlouhodobé léčbě degenerativních kloubních onemocnění dospělých pacientů. Látka diacerein tlumí tvorbu a aktivitu protizánětlivých interlekuinů, které jsou významné v odbourávání chrupavky při osteoartróze. Atrodar má analgetické a protizánětlivé účinky, snižuje bolest a zlepšuje funkci kloubu postiženého osteoartrózou. Jeho léčebné účinky nastupují po 2 – 4 týdnech léčby, výraznější jsou po 4- 6 týdnech, po ukončení léčby účinky přetrvávají ještě 2 měsíce.(lék na předpis)

Sirdalud tablety

Léčivá látka obsažená v léku Sirdalud je centrálně působící relaxans (lék k uvolnění kosterního svalstva), které účinkuje především na míšní úrovni a snižuje nepřiměřené svalové napětí (tonus). Sirdalud se užívá k léčbě bolestivých (mimovolních) svalových stahů (křečí), při onemocnění páteře, např. bolesti v kříži, ztuhnutí šíje. Používá se také v pooperační léčbě, např. při výhřezu meziobratlové ploténky nebo při artróze kyčle. Sirdalud se dále používá k léčbě zvýšeného svalového napětí, které je vyvolané neurologickými poruchami, např.